|
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Skleník
ořechová dýha, soustružené nožky držící police, zadní strana zrcadlo, kolem poloviny 19. století.
173 x 105 x 41 cm
17 000 Kč
|
|||||||||||||||||||||
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Velký příborník
světlá dýha s kontrastní intarzií ve spodní části, dále zdobeno medailonky s vyřezávanými postavami žen v antických róbách. Horní část prosklená se zrcadlem a zabudovanými lampami na jednu žárovku.
Výška celkem cca 200 cm, délka cca 245 cm, max. hloubka cca 70 cm
20 000 Kč
Z majetku brněnského Hotelu Slavia, kde bylo umístěno v jejich Salonku, horní deska s intarzií mírně poškozena "mapami" po sklenici a zřejmě rozlité tekutině. Na několika místech menší poškození dýhy. Přes tyto drobné nedostatky velmi reprezentativní a funkční kus. Nutná elektrorevize.
|
|||||||||||||||||||||
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Tabernákl
trojdílný barokní sekretář - komoda, psací nástavba a zásuvková nástavba. Intarzované dřevo, mosazné ozdobné kování, 1. polovina 18. století.
174 x 114 x 66 cm
66 000 Kč
|
|||||||||||||||||||||
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Sedací souprava - 4 křesla a lavice
dřevo bohatě vyřezávané a plasticky zdobené rostlinnými dekory a dětskými hlavičkami na opěrkách, souprava v duchu neorenesance, druhá polovina 19. století. Potah je nutno vyměnit - je značně ušpiněn.
V sestavě 4 křesla: 80 x 43 x 43 cm, lavice: 80 x 144 x 43 cm
36 000 Kč
|
|||||||||||||||||||||
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Klavír Fr. Hájek Wien
vídeňská mechanika, výrobce Fr. Hájek, Wien, model 180, na zakázku firmy Petrof proběhla před cca 10 lety kompletní renovace nástroje včetně renovace akustického elementu, mechaniky i povrchu.
Délka 170 cm, šířka 140 cm, výška 100 cm
150 000 Kč
Nová povrchová úprava korpusu v provedení satén ořech se zlacením, nový lak rezonanční desky a litinového rámu, nový strunový potah včetně ladících kolíků. Mechanika po generální opravě včetně nových kladívek. Klávesy ze slonové kosti, nové vypouzdření. Jedna klávesa po stěhování zřejmě uvolněna, nutno opravit a po přestěhování na nové místo naladit.
|
|||||||||||||||||||||
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Skládací stolek
dřevo lakované, soustružené, horní deska potažená červeným sametem. Přelom 19./20. století
Výška 72 cm, deska v rozloženém stavu 48 x 69 cm
5 500 Kč
|
|||||||||||||||||||||
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Přátelská sedací souprava sestávající z odkládacího stolku a dvou židlí
vše celodřevěné, v barvách červené a tmavohnědé až černé, odkládací plocha stolku chráněná sklem, velmi nezvyklý design - sedáky židlí a odkládací plocha stolku jsou ve tvaru kruhové výseče, určitě autorský návrh, neznačeno.
Stolek: maximální hloubka cca 59 cm, výška cca 56 cm, židle: maximální hloubka cca 68 cm, výška sedáku cca 41 cm, max. výška cca 88 cm, maximální šířka cca 65 cm
28 000 Kč
Barevná kombinace červeně a černě (tmavohnědě) zbarveného dřeva je opět velmi aktuální a oblíbená. Ze sbírky moderního designu. Nepodařilo se zjistit autora, předpokládáme, že se jedná o 70-tá/80-tá léta 20. století.
|
|||||||||||||||||||||
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Houpací křeslo celodřevěné
dřevo černě lakované, schází jedna boční příčka, menší poškození laku na několika místech. Plně funkční.
114 x 60 x 40 cm
2 500 Kč
|
|||||||||||||||||||||
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Zdobný stojan na květiny s ochranným krytem na květináč
majolika plasticky a barevně zdobená na vlastním figurálně a ornamentálně tvarovaném stojanu zakončeném trojnožkou, přelom 19./20.stol. Patrné praskliny v majolice, kovové časti na několika místech viditelně strávené.
Výška 112 cm, průměr 29 cm
7 000 Kč
|
|||||||||||||||||||||
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Figurální lustr z přírodního nepatinovaného dřeva
bohatá řezba. Část závěsu je tvořena postavou chlapce sedícího na kouli a držícího hlavici závěsu nad hlavou. Ve spodní části lustru zakončeném koulí je 7 ramen se 2 žárovkami na každém rameni. Žárovky jsou rozmístěny ve dvou úrovních. Konec 19. století.
Výška cca 96 cm průměr cca 74 cm
6 000 Kč
Nutná revize elektroinstalace, za elektroinstalaci neručíme.
|
|||||||||||||||||||||
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Šestiplamenný lustr svíčkový
dřevo, bohatá řezba, zlatá polychromie. Lustr sestává z ozdobného závěsu a šesti ramen ve tvaru rozvilin. Na každém rameni je držák na svíčku. Horší stav. Lustr není elektrifikovaný.
Výška samotného lustru 79 cm, průměr cca 66 cm
5 000 Kč
|
|||||||||||||||||||||
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Lustr pětiplamenný
soustružené dřevo mořené, jemně vyřezávané, stínítka ve tvaru zvonků z mléčného skla. První polovina minulého století. Ramena lustru jsou uvolněná.
Výška cca 72 cm, průměr cca 61,5 cm
2 000 Kč
Nutná revize elektroinstalace, za elektroinstalaci neručíme.
|
|||||||||||||||||||||
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Lustr
obecný kov, plastický geometrický dekor - kruhová konstrukce na závěsné tyči, stínítko z mléčného skla.
Výška cca 51 cm
2 500 Kč
Nutná revize elektroinstalace, za elektroinstalaci neručíme.
|
|||||||||||||||||||||
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Hůrka Josef (1920-1993)Stolní lampa s polohovacím širmem
obecný kov, chrom na rameni a stojanu lampičky, žlutý lak na podstavci a širmu. Návrh JOSEF HŮRKA, model 117 2028, vyrobil LIDOKOV, 60. léta 20. stol.
Výška cca 51 cm
2 500 Kč
Nutná revize elektroinstalace, za elektroinstalaci neručíme.
Hůrka Josef Průmyslový výtvarník, architekt. (8.12.1920 Přeštice, Plzeň-jih - 13.8.1993 Praha)
|
|||||||||||||||||||||
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Hůrka Josef (1920-1993)Stolní lampa
kov šedě lakovaný, části pochromované. Výškově i směrově nastavitelná. Návrh JOSEF HŮRKA. Značeno NAPAKO typ 851010, 60-70. léta minulého století.
Max. výška 59 cm, průměr stínítka 15 cm, průměr základny 18 cm
2 500 Kč
Nutná revize elektroinstalace, za elektroinstalaci neručíme.
Hůrka Josef Průmyslový výtvarník, architekt. (8.12.1920 Přeštice, Plzeň-jih - 13.8.1993 Praha)
|
|||||||||||||||||||||
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Jakeš Ivan (1935-)Lampa - šachová figurka
sklo mléčné, autor návrhu IVAN JAKEŠ, návrh z roku 1970 pro n.p. Osvětlovací sklo Valašské Meziříčí, sklárny RAPOTÍN. Výroba začala od roku 1971.
2 900 Kč
Nejznámější realizací návrhů Ivana Jakeše v průmyslovém designu jsou asi právě lampy ve tvaru šachových figurek. Spíše než jako běžný užitkový produkt je můžeme charakterizovat jako světelné plastiky. První návrhy jsou ze září 1970, do výroby šly v roce 1971. Na Hrádečku takovou lampu měl i Václav Havel. Ve zmenšené verzi pak byly lampy představeny na veletrhu ve švédském Göteborgu v roce 1972. Sám autor vzpomíná na lampy jako na rekvizity v mnoha českých filmech, kde byly použity pro dekoraci interiérů "buržoazních padouchů".
Nutná revize elektroinstalace, za elektroinstalaci neručíme.
Jakeš Ivan sochař, keramik, studoval na SUPŠ v Uherském Hradišti u L. Havelky a K. Hofmana, byl také žákem Františka Podešvy, ve volné tvorbě začínal malířstvím a sochařstvím, později se začal věnovat keramice, námětem jeho výtvarných děl je lidová poezie a starověká mytologie (nar. 14.8.1935 ve Velkých Karlovicích)
|
|||||||||||||||||||||
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Velké lampy párové
keramika barevně glazovaná, širm tvrzený papír potažený textilií, bakelitová objímka. Dle majitele jde o původní vybavení pražského Hotelu Intercontinental. Neznačeno. 70. léta minulého století.
Výška včetně širmu cca 101 cm, samotné tělo lampy bez žárovky cca 58 cm
5 000 Kč
Nutná revize elektroinstalace, za elektroinstalaci neručíme.
|
|||||||||||||||||||||
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Lampa s vysokým stínidlem z režné látky
keramické tělo v přední části perforované, povrch upravený hnědou a béžovou glazurou, na spodní straně vtlačovaná čísla a zřejmě i nečitelná signatura, sedmdesátá léta minulého století.
Výška 142 cm
5 400 Kč
Nutná revize elektroinstalace, za elektroinstalaci neručíme.
|
|||||||||||||||||||||
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Lampa s vysokým stínidlem
kulovité keramické tělo zdobené oranžovou a tmavě modrou glazurou, stínidlo režná textilie, tělo lampy značeno LORENZ HUTSCHENREUTER A.G., sedmdesátá léta minulého století.
Výška 118,5 cm
4 500 Kč
Nutná revize elektroinstalace, za elektroinstalaci neručíme.
|
|||||||||||||||||||||
100 |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Kopecký Vladimír (1931-)Velká skleněná stěna z Hotelu Slavia z roku 1988
Vrstvené sklo s červeným geometrickým dekorem. Celá stěna sestává ze čtyř velkých skleněných panelů s otvorem pro spojovací dveře, každý panel je složen z devíti vrstev tabulového skla, geometrický dekor je ručně namalován na jednotlivých tabulích. Celkový rozměr téměř 3 x 6 m
Vrstvením tabulí silného skla se zesílil zelený nádech skla, čímž je docíleno určité "zamlženosti", čili skleněná stěna sice propouští světlo, ale je jen částečně průhledná, což bylo důležité v prostoru, pro který byla stěna navržena - oddělovala prostor restaurace ve známém brněnském Hotelu Slavia. Geometrický vzor, který je namalován na jednotlivých vrstvách tabulí, navíc vyvolává dojem hlubokého prostoru. Kopecký takto vytvářel i své velmi známé plastiky různých velikostí, které mohou stát volně v prostoru nebo opřené o zeď. Nabízená skleněná stěna je v dobrém stavu, je i nadále umístěna v Hotelu Slavia na původním místě. V Hotelu Slavia momentálně probíhá rozsáhlá rekonstrukce a nová dispozice už nadále s touto stěnou nepočítá. Případný vydražitel si bude muset reinstalaci zařídit sám na své náklady a na své riziko. Toto významné umělecké dílo, které bylo navrženo přímo pro konkrétní místo v Hotelu Slavia (pořizovací cena byla v roce 1988 209 000 Kčs), snad aukční prodej zachrání před zánikem, kterému bohužel propadlo mnoho architektonických realizací Vladimíra Kopeckého. "Pracím pro architekturu se Vladimír Kopecký věnuje od roku 1962, či spíše již od roku 1957, neboť mezi projekty do architektury lze řadit i návrhy na vitráž a mozaiku pro výstavní pavilony Triennale 57 v Miláně a posléze na Expo 58 v Bruselu. Vedle sklářské činnosti byly pro něho realizace do architektury jedním z hlavních příjmů. Zapojování výtvarných děl do kontextu staveb a urbánního prostoru bylo umožněno tehdy platnými předpisy ukládajícími, aby každá započatá státní stavba dávala jisté procento z celkového rozpočtu na uměleckou výzdobu. ... Kopecký k dílům pro architekturu přistupoval se vší zodpovědností, nešlo mu zdaleka jen o to splnit úkol a vydělat peníze. Vždy usiloval o propojení aktuálně řešeného výtvarného problému s kontextem místa, pro které byla práce určena." (Martin Dostál, str. 232-234, "VLADIMÍR KOPECKÝ BOUŘE A KLID", Retro Gallery 2014)
Kopecký Vladimír V letech 1946-1948 studoval na Střední uměleckoprůmyslové škole sklářské v Kamenickém Šenově - zde se setkal s mladým pedagogem René Roubíčkem, v letech 1948-1949 pokračoval na Střední uměleckoprůmyslové škole sklářské v Novém Boru, zde potkal rovněž mladého pedagoga Stanislava Libenského. V letech 1949-1956 pak studoval na Vysoké škole umělecko průmyslové v Ateliéru monumentální malby a skla Josefa Kaplického. Na VŠUP se o mnoho let později vrátil jako profesor - v letech 1991-2008 zde vedl Ateliér skla, který přebral od svého předchůdce Jaroslava Svobody. V roce 2009 obdržel Cenu Ministerstva kultury ČR za přínos v oblasti výtvarného umění. Za monumentální trojdílnou skleněnou mozaiku "Běh života" obdržel spolu s Adrienou Šimotovou a Františkem Burantem Zlatou medaili na Expo´58 v Bruselu . Je jedním z našich nejvýznamnějších poválečných výtvarných umělců, je známý jak pro svou práci se sklem, tak i pro své malířské dílo, obě roviny se v jeho tvorbě často prolínají. Účastnil se celé řady výstav u nás i v zahraničí, je zastoupen v mnoha soukromých i státních sbírkách. Jeho díla určená pro výstavy Expo se vesměs bohužel nedochovala. Jeho instalace pro Expo´92 v Seville byla při své úctyhodné velikosti cca 280 x 1170 x 170 cm umístěna v prostoru centrálního pódia československého pavilonu skla. Známé jsou i jeho realizace v architektuře, bohužel i zde platí, že se řada z nich nedochovala - některé byly zničeny při nehodách, například při požáru, jiné vzaly za své při necitlivých rekonstrukcích či demolicích objektů. Zdroje informací: "VLADIMÍR KOPECKÝ BOUŘE A KLID", Martin Dostál, Retro Gallery 2014, "VLADIMÍR KOPECKÝ", GHMP 1999, "ČESKÉ SKLO", Sylva Petrová, nakladatelství Gallery, Praha, 2001, "BRUSELSKÝ SEN", Arbor Vitae, 2008.
|
Katalogy, telefonní spojení a další informace na www.aukcnidum.cz kontakt info@aukcnidum.cz STRÁNKY SPOLEČNOSTI AAA s.r.o. Jílová 2, Brno - ANTIKVITY ART AUKCE |